Opakowania w branży e-commerce

Polacy coraz chętniej kupują dzisiaj przez internet, a to sprzyja mającej się już całkiem dobrze branży e-commerce. Dzięki temu na rynku stale pojawiają się nowe e-sklepy oferujące szeroką gamę produktów – od odzieży i literatury, po meble i elektronikę. Duża różnorodność sprzedawanych towarów wymaga indywidualnego podejścia do każdego z tych biznesów. Inny będzie target, nieco inny sposób reklamowania produktów, a także pakowania ich na czas transportu do klienta. Ten ostatni czynnik może istotnie wpływać na jakość świadczonych przez sprzedawcę internetowego usług oraz na jego relację z klientami. Może się też przełożyć na sukces sklepu albo całkowicie pogrzebać prowadzony biznes.

Rodzaj opakowania i umiejętność jego dostosowania do konkretnego produktu pozostaje w branży e-commerce kluczowym czynnikiem. Nieumiejętne podejście to tego tematu może rodzić wiele problemów, począwszy od konfliktów z klientami po koszty związane z uszkodzoną przesyłką. Tymczasem wybór właściwego opakowania wcale nie jest taki trudny. Dlatego dbałość o jego jakość i bezpieczeństwo przesyłanych  produktów powinny być priorytetem dla każdego sprzedającego, który w e-commerce chce osiągnąć sukces.

Szeroki wybór akcesoriów do pakowania

Na rynku istnieje wiele rodzajów opakowań, które z łatwością można dopasować do konkretnych potrzeb. Podejmując decyzję o ich wyborze, należy wziąć pod uwagę wielkość i wagę produktu, jego kształt, wartość oraz podatność na ewentualne uszkodzenia w wyniku działania czynników mechanicznych, niesprzyjającej aury, wilgoci itp.

Powszechnie zastosowanie w sklepach internetowych znajdują opakowania tekturowe. Kartony o rozmaitych kształtach  i wielkości mogą służyć do pakowania przeróżnych produktów. Nie wystarczają jednak do rzetelnego zabezpieczenia przedmiotu. Konieczne jest zabezpieczenie kartonu solidną taśmą do pakowania, a znajdującego się wewnątrz przedmiotu odpowiednim wypełniaczem, który pozwoli zamortyzować ewentualne wstrząsy, drgania oraz uderzenia. Do tego celu e-sprzedawca może wykorzystać folię bąbelkową, poduszki powietrzne, styropianowe chipsy albo wypełniacz typu skropak.

Warto pamiętać też, że poza kartonami sprzedający mają do dyspozycji inne rodzaje opakowań. Przykładem są kartonowe tuby, w których można umieszczać wielkoformatowe wydruki, takie jak kalendarze ścienne albo plakaty. Z kolei koperty bąbelkowe sprawdzają się doskonale do pakowania niedużych gabarytowo, ale kruchych i wrażliwych na uszkodzenia przedmiotów. W ten sposób na czas transportu zabezpiecza się między innymi delikatną, drobną elektronikę, biżuterię i inne niewielkie przedmioty.

O czym warto pamiętać, wybierając opakowanie?

Kluczową kwestią pozostaje zawsze dostosowanie opakowania do konkretnego produktu. Od tego zależy, czy przedmiot dotrze do kupującego w stanie niepogorszonym. Dlaczego jest to ważne? – Przede wszystkim dlatego, że za uszkodzenie albo zagubienie w trakcie transportu zakupionego przez konsumenta produktu w przeważającej części przypadków będzie odpowiadał sprzedawca. Wyjątkiem są te sytuacje, kiedy sprzedawca nie miał wpływu na wybór sposobu dostarczenia produktu do konsumenta, a ten zdecydował się na innego przewoźnika od oferowanych przez sprzedającego.

Pamiętajmy też, że opakowanie może służyć nie tylko do transportu, ale również do komunikowania się z klientami. Umieszczony na taśmie pakowej, bąbelkowej kopercie, kartonowej tubie albo kartonie nadruk może zawierać ważny przekaz. To może być zarówno logo sklepu, jak i zapadające w pamięć hasło reklamowe. Dbając o odpowiedni wizerunek, sprzedawca może budować świadomość marki wśród swoich klientów i wpływać na ich lojalność oraz przywiązanie do sklepu.

Artykuł przygotowano przy współpracy z Hurtownia opakowań

Udostępnij wpis:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge

Close